Proces konwersji rozpoczyna się od otrzymania materiałów 2D. Następnie materiał dzielony jest na ujęcia, każdemu z ujęć nadawany jest opis, priorytet, metoda konwersji i przydzieleni zostają specjaliści wykonujący roto i depth grading. Cała komunikacja z zespołem wykonującym konwersje odbywa się na zamkniętym lokalnym forum. Każde ujęcie ma swój wątek w którym wszyscy mogą dyskutować na jego temat.
Poniżej opis wykonania przykładowego ujęcia przy konwersji filmu Tajemnica Westerplatte.
west_akt1_005288_005652
____________________________
- obrys postaci Sucharskiego (czerwony)
- oparcie krzesła po lewej (czerwony)
- blat stolu (zielony)
- reszta stołu na zakladke pod blat (rozowy)
- rzeczy na stole - kazda na osobnym roto (jasno brazowe)
zwróć uwagę na otwory ktore tez trzeba na osobnym roto
obrysowac
- obrys postaci (Englert) (zolty)
- kredens (niebieski)
- stoliczek - obrysowac tylko dwie nóżki z przodu i blat(fioletowy)
nie robic roto do pojawiającego się napisu "31 sierpnia 1939" - mamy go na osobnej warstwie.
Czasami okazuje się, że potrzebne jest wykonanie dodatkowych roto, co jest na bieżąco omawiane na forum.
Każdy przedmiot (warstwa) wyszczególniona w opisie zostaje obrysowany i animowany przez czas trwania ujęcia.
Następnie ujęcie trafia to Depth Gradera - specjalisty który daje warstwom głębie, uwypuklenia oraz ustawia obiekty w przestrzeni.
Wynikiem pracy Depth Gradera jest animowana mapa głębi:
Stereograf (najczęściej jest to ta sama osoba która wykonuje depth grading) na podstawie mapy głębi ustawia wygląd sceny w 3D, oraz na bieżąco wprowadza korekty obserwując obraz stereoskopowy.
Wykonując scenę 3D natrafiamy na miejsca gdzie brakuje informacji jak wygląda obiekt zasłonięty przez inny obiekt. Ten wycinek obrazu musimy "dorobić" wykonując "clean plate" czyli warstwę dzięki której widzimy co jest za obiektem.
Wynikiem jego pracy otrzymujemy parę obrazów stereoskopowych (lub więcej dla obrazów auto stereoskopowych). Weryfikując je na monitorach 3D, telewizorach 3D, oraz w sali kinowej (specjalnie na nasze potrzeby w przypadku produkcji kinowej), wykrywamy wszelkie niedociągnięcia i błędy obrazu zarówno stereoskopowe jak i kolorystyczne czy inne. Błędy wracają do osób odpowiedzialnych za korektę. Finalne ujęcie zostaje renderowane, montowane w całość i sprowadzane do formatu wymaganego przez zamawiającego.
Weryfikacja odbywa się nie tylko na końcu wykonywania ujęcia, po każdym etapie następna osoba weryfikuje otrzymane materiały i jeśli nie spełniają one naszych wymogów powracają do wykonującego. W każdym etapie produkcji ujęcie przechodzi przez statusy:
- ujęcie zwiastunowe (w przypadku filmu wykonywane jako pierwsze)
- w trakcie wykonywania roto
- roto do poprawki
- wykonane roto
- warstwy do DepthGrading
- DepthGrading do poprawki
- wykonany DepthGrading
- ujęcie w systemie
- problem
Koniec wieńczy weryfikacja całości.
Inne ujęcia: